Onze speerpunten

De leerkrachten als onderdeel van het alles-in-een-team werken voortdurend aan verbetering van zowel onderwijs als schoolconcept. In het schoolplan 2024-2025 en de schoolgids vindt u meer informatie over het onderwijs en de kwaliteitszorg.

Hieronder enkele onderwijsinhoudelijke speerpunten voor het team:
VVE: (voor en vroegschoolse educatie) wij werken altijd aan de doorgaande lijn van peuter naar kleuter. Gezamenlijke doelen worden afgesproken voor thema’s en activiteiten en er wordt aandacht geschonken aan gezamenlijke ouderbetrokkenheid. De VVE thuis training voor de ouders wordt vervolgd.

Gedrag: de sociale veiligheid en een fijn schoolklimaat is van groot belang. Wij hebben een aantal nieuwe gedragsregels en leefregels, deze worden dit schooljaar geïmplementeerd.

Begrijpend lezen en luisteren en het leestraject: Wij gaan verder met het teamnascholingstraject i.s.m. Bianca Lammers, zij is een expert op dit gebied. Er is de afgelopen 3 jaar al ingezet op de visie, het ontwerpen van een les en de didactische vaardigheden van de leerkrachten. Het komende jaar zal ingezet worden op taal, geïntegreerd in de doelen van oriëntatie op jezelf en de wereld.  Verder schenken we aandacht aan Burgerschap.

Wetenschap en techniek: Wijn nemen deel aan verschillende activiteiten waarbij techniek centraal staat. Er is een doorstroomsubsidie voor groep 8, waarbij wij hebben gekozen voor ‘techniek voor de klas’. Wij krijgen hiervoor een onlinelesprogramma techniek en kant en klare techniekkisten met lessen voor groep 1 t/m groep 8.

BHV-bedrijfshulpverlening: Elk schooljaar volgt het BHV-team deze training. Dit geldt ook voor de medewerkers van de Peuteropvang.
Elk schooljaar houden we twee ontruimings-oefeningen.

Gepersonaliseerd leren: Wij werken klas-doorbrekend met groep 6, 7 en 8. Dit doen wij met taal en rekenen. Dat betekent dat kinderen op niveau worden ingedeeld. Vanaf groep 5 wordt er gewerkt met educatieve digitale programma van Snappet. Vanaf groep 3 werken wij met chromebooks.

Rekencoördinator en leraarondersteuner
Juf Rianca heeft de één jarige opleiding gevolgd afgelopen schooljaar en is nu officieel rekencoördinator.
Juf Cindy gaat haar tweede jaar in van haar opleiding voor leraarondersteuner.